1. Verwelkoming
door voorzitter
Extra welkom voor Steve en Cindy die komen kijken hoe alles in zijn
werk gaat.
2.
Goedkeuring dagorde: geen toevoegingen, behalve correctie van de foutieve datum ;-)
3. Goedkeuring
verslag vorige vergadering: geen bemerkingen
4. Kasverslag
5. Evaluatie
voorbije activiteiten
a.
Voordracht
Ann Michiels
Alles is vlot verlopen.
De voordracht over hoog sensitieve kinderen werd zeer positief ervaren. Een
geslaagde avond
Opmerkingen mee
te nemen naar volgend jaar:
·
Invulstrookje
voorzien op einde van avond, zodat we als OC een overzicht hadden wat alle
mensen er van vonden.
6. Komende
activiteiten
a.
Grootouderfeest
21 februari
Voorbereiding
gebeurd voornamelijk door leerkrachten,
OC schrijft een
mail naar de helpende handen
Formule is
dezelfde als de vorige jaren
School zorgt voor
de sterke drank die geschonken wordt die ochtend.
Probleem met
koffiemachine. Probleem dient opgelost te worden voor het grootouderfeest. Vader
van Sylvie zal dit bekijken. Indien dit
niet lukt wordt er gekeken om de herstelling bij de oorspronkelijke firma te
laten uitvoeren.
Eventueel kijken
voor een dubbele draad 5-polig en 3-polig zodat de koffiezet ook op schoolfeest
kan gebruikt worden. Een wisselaar aan het toestel installeren indien mogelijk.
Dag ervoor zal OC
de tafels klaarzetten (2 a 3 pers.), dag zelf zijn de helpende handen nodig om
dranken uit te schenken.
b.
Voordrachtavond
27 februari
Voordracht gaat
over Veerkracht, het palliatieve pallet en stress, fit in je hoofd.
Navraag of we al
dan niet samenwerken met de gezinsbond en het sociaal huis?
Kunnen we net als
vorige keer gebruik maken van het platform van het sociaal huis?
Indien we
samenwerken met gezinsbond en sociaal huis vraagt de gastspreker een bijdrage,
als we enkel van school uit organiseren doet de spreker het gratis.
Uitnodiging reeds
meegeven met schoolkrantje (krokusvakantie), zodat ouders van onze school
voorrang krijgen op ouders van andere scholen. Het zou jammer zijn als we
ouders van onze school moeten weigeren omdat er meer mensen die niet met school
verbonden zijn voorrang krijgen. Week na schoolkrantje wordt uitnodiging naar
alle ouders van alle scholen verzonden.
Drank: Cola,
water, witte wijn, rode wijn, PJOC; prijs dezelfde 1 euro voor frisdrank en 2
euro voor alcoholiche drank
Voorstel van dir.
Kristof om mogelijkheid aan te bieden om PJOC-briefjes te leggen zodat
geinteresseerden PJOC kunnen bestellen/ kopen voor thuis.
Klaarzetten: 6e
leerjaar zal dit doen net zoals bij de vorige voordrachtavond
OC werkt af, met frigo, bartafel,…. Er is geen podium
nodig
Materiaal: beamer
en scherm, alsook draadloze microfoon zijn aanwezig. Er is ook een mogelijkheid
het wit bord te gebruiken.
Evaluatieformulier
aanmaken è Annelies maakt dit op
c.
Schoolfeest
16/6/18
School
organiseert in de namiddag workshops rond ……??
Elke workshop
duurt 40 minuten, met telkens nog 20 minuten tijd om tussendoor rond te lopen.
Workshops lopen van 14 uur tot 17 uur.
School vraag aan
OC volgende:
1: Kunnen jullie
leuk item voorzien waardoor medewerkers duidelijk zichtbaar zijn
OC denkt hier ng over na, eventueel
een kleur dat centraal zal staan
2: Kunnen julie
tijdens de workschops drank voorzien, eventueel hapjes
OC bekijkt dit
3: Kunnen julie
BBQ voorzien s’avonds (zoals op familiedag vorig jaar).
OC zal hier voor zorgen:
Traiteur: voorstel traiteur Van
Heule ( oude antwerpse steenweg) anders kijken we bij Peter zoals voor eetfestijn, offertes worden aangevraagd
door Veerle en Jasmien
School hoeft niet perse te verdienen
aan het schoolfeest, break-even zou ideaal zijn.
Cindy kijkt voor frigo’s en Taps’s
Tap vorig jaar; was leuk zicht maar
niet praktisch, een alternatief zoeken zal nodig zijn,
Er wordt geschat
op ongeveer 400 personen die zouden komen BBQ’en, 300 volwassenen, 100 kinderen
(hok !!)
Te voorzien;
tenen, tap, tafels, stoelen, bestek, traiteur,…
Plaats voor BBQ?
Leekrachten gebruiken turnzaal en refter, ook speelplaats wordt deels
gebruikt voor de workschops en zullen pas vrij komen rond 17 uur.
Optie om een tent te plaatsen op de parking; een grote tent huren, of
enkele kleine tenten via Gemeente, Waterstraat en Wilgenstraat
Materiaal kan gehuurd worden via de gemeente
7. Nieuws
vanuit de werkgroepen
a. Werkgroep feest:
§ Eetfestijn 2018_1019: verkiezingen op 14
oktober 2018 waardoor gemeente de zaal niet vrij wil geven op 6-7 oktober. We
proberen nog een laatste keer via Els om toch dit weekend ons jaarlijks
eetfestijn te voorzien.
§ Andere opties: 3e weekend
september, school kan zich hier in vinden, OC vraagt zich af of alles wel op
tijd kan doorgegeven worden.
Datum voor eetfestijn in september zou duidelijk gecommuniceerd
moeten worden met ouders einde van schooljaar, en ook al eens in mail die door
dir. Kristof in augustus verstuurd wordt.
Hoe met traiteur, reserveringen, allerlei,….???
Tombola zou dan al veel eerder opgehaald moeten worden, eind
augustus zou de rondgang moeten gebeuren.
Andere optie is februari.
b. Werkgroep Verkeer
§ Actie Helm Op Fluo Top lopende, telling eind
januari.
§ Datum voorzien in maart voor infoavond
fietsexamen 6e leerjaar.
§ Foto’s met mascotte voor fluoactie: meester
Maarten, Bram?
§ Loopfietsexamen: eventuele uitwerking via juf
Evelien.
§ Vraag vanuit OC: is het mogelijk om de straat
van school éénrichtingsverkeer te maken, of fietsstraat te maken? OC neemt dit
op en gaat in gesprek met politie. In verleden werd dit door de bewoners van de
straat niet altijd positief opgenomen, eventueel enquete doen in de straat, eventueel een snelheidsbord laten plaatsen.
§ Misschien wordt in de komende maanden/ jaren
het voetgangersexamen voor het 4e leerjaar uitgewerkt.
c. Werkgroep Schoolkrant:
§ De volgende schoolkrant wordt zaterdag 27
januari gemaakt door de kinderen van het 4e leerjaar
§ Juf Nathalie wordt geïnterviewd ipv juf
Krista voor de paaskrant.
§ Els blijft karikatuur maken voor dit
schooljaar, via foto en interview, er wordt nog steeds gezocht naar een
vervanger hiervoor die dit wil doen binnen de maten van het mogelijke, Dir.
Kristof stuurt via facebook en weeknieuws nog eens een vraag naar de ouders of
er daar iemand is die dit eventueel ziet zitten.
8.
Info van de school
· Deze week voor de 2e keer
“speelplaats in de kijker” bijscholing
Er worden 2 werkgroepen opgericht, een voor de kleuters en een voor de
lagere school
Er worden inde komende vakanties enkele klusjesdagen voorzien, De 3
speelplaatsen zullen worden opgedeeld in verschillende zones; fantasiespel,
time out, constructie,…
Dit jaar werd de speeltoren al opgeknapt, maar binnen 2 a 3 jaar zal
deze toch aan vernieuwing toe zijn, tegen dan zou er ook al een duidelijk zicht
moeten zijn over hoe de vernieuwde speelplaats er moet gaan uitzien Het zou
zonde zijn om nu iets te doen wat dan later voor niets blijkt geweest te zijn.
Voor de kleuters wordt er een kleutertuin gemaakt. Dit gebeurd op het
stukje achter de refter waar nu de kippen lopen De kippen verhuizen naar
achter, ervoor wordt gras en bomen aangelegd. Dit zal gebeuren nadat de
afsluiting achter de containerklas verlegd wordt zodat het stuk begaanbaar is
voor de kinderen en verder in de tuin zullen de kinderen dan kunnen onder
toezicht van de leerkrachten.
Alle speelplaatsen moeten de ruimte laten breken in het midden,
daarvoor zal op de kleuterspeelplaats de oude tafels van de keuken gebruikt
worden die dan zal kunnen dienen als Catwalk.
De glasbollen op de kleuterspeelplaats zal dichtgemaakt worden met een
kast om daar een constructiezone aan te leggen.
De plaats achter de herashekken zal opgeknapt worden en er zal een
soort van keukentje geïnstalleerd worden voor de kinderen.
De speelbakken werden opgevuld met 1000 euro van de school.
· De antipestweek wordt vanaf nu de
vriendschapsweek genoemd
· 17 januari =ZILL, volgend jaar worden de
ouders hier bij betrokken
· Juf Krista blijft nog ziek tot einde deze
maand
Juf Els komt normaalgezien terug op 2 februari
Meester Luc is nog afwezig tot einde van dit schooljaar
Juf Hilde komt terug na de krokusvakantie
· Verbouwingen van de toiletten; Dossier is
eindelijk goed ingevuld, mits het zorglokaal eruit te schrappen.
· Er zijn 2 middagtoezichters minder
doordat ze een nieuwe job hebben. Er wordt voorzichtig opnieuw gezocht naar 1
nieuw iemand. Maar ook in de Vlerk zijn ze op zoek naar nieuwe opzichters, die
eventueel het speelplaatstoezicht van de kleuters op zich zouden kunnen nemen.
· Januari = water in de kijker
· Februari = enkel fruit/groenten. GEEN
koek.
· April-Juni è op de pedagogiche studiedag wordt gekeken naar gezonde en veilige
levensstijlen.
· Kernteam è aanvangsgesprekken voor het revolutionair leerplan. Er zal een nieuwe
wind door de klassen waaien. Veel
leerkrachten zien het zitten om wel eens van klas te veranderen. Dan kan dit
beter gebeuren aan het begin van de invoering van het nieuw leerplan, elke
leerjaar krijgt een trekkende en een mentor-leerkracht toegewezen.
· Datum klusjesdag voor de paasvakantie is
nog niet geweten. Ouders vragen om dit indien mogelijk vroeger te communiceren.
9.
Varia
Mogelijkheid tot fiets meenemen naar Vlerkbos + licht aan Dommelvlerk.
Na enquete bij de ouders bekwamen we toch dat 1/3 van de kinderen die naar het
Vlerkbos gaan, graag met de fiets zouden gaan. Er werd gekeken of dit voor de
verzekering zou kunnen, als een vrijwilliger dit op zich zou willen nemen. Via
Dirk Boesman blijkt dat verzekeringen voor vrijwilligers in orde zou zijn, bij
eigen schade of schade aan derden. Nu is het een kwestie van een mail op te
stellen en een systeem uit te denken om vrijwilligers te bekomen die de
kinderen naar het Vlerkbos kunnen begeleiden.
10.
Volgende vergadering 12 maart 2018
Reacties