1.Goedkeuring van de dagorde en vorig verslag
Goedkeuring dagorde.
Iedereen heeft het verslag ontvangen en het wordt unaniem goedgekeurd. Er
worden geen extra punten toegevoegd.
2. Kasverslag
-
Familiedag:
De opkomst is
pas laat op gang gekomen. Pas tegen 14.30 is het volk beginnen toekomen.
Een
mogelijkheid is om een deel van het vrije podium eerst te zetten om op die
manier de mensen vroeger te doen komen. Een andere optie kan zijn deze
activiteit op zaterdag te doen en pas om 14 h te starten en later te laten
doorlopen.
Er was ook wat
weinig tijd voorzien voor vrij podium, maar dit komt omdat er aanvankelijk niet
zo heel veel interesse bleek.
Kip van Troje
was een zeer geslaagde activiteit zelfs in de regen maar had iets centraler op
de speelplaats mogen staan omdat er veel randanimatie is die nu wat verloren
gegaan is.
De volksspelen
waren iets minderen vooral ten gevolge van de regen.
Sumu worstel
had het minste aantrok. Dus voor de ouders hoeft volgende editie niets extra
georganiseerd te worden. Het nadeel was wel dat gezien de regen de
kleuterspeelplaats moest gebruikt worden voor deze activiteit die wel wat
buiten de andere activiteiten lag.
Het
autoparcours was te weinig bemand dus de opgemaakte werklijsten moeten beter
opgevolgd en indien nodig herverdeeld worden. Volgende editie zullen ze nog
eens extra uitgehangen worden.
De kinderen
waren allemaal super enthousiast.
De leerkrachten
vonden het aanbod goed maar zouden voorstellen om de activiteiten pas in de
namiddag te laten starten. Tot 16h wachten tot vrij podium is lang maar hier
kan ook mee geschoven worden. Er kunnen ook twee momenten voor vrij podium
voorzien worden.
Alles zou ook
iets vroeger gecommuniceerd dienen te worden in een volgende editie.
Een optie zou
kunnen zijn om deze activiteit af te wisselen met een schoolfeest. In dit kader
zou de volgende editie 28 mei 2017 kunnen plaatsvinden.
4. Komende activiteiten
-
Fietsexamen:
Lijst voor helpers is zo goed als vol.
De vraag wordt gesteld aan wie voorrang gegeven zou worden om te helpen mochten
er te veel zijn? Er wordt geopteerd om dan twee personen op 1 locatie te zetten
of iemand foto’s/film te laten maken.
Er wordt nog een brief verstuurd met
alle laatste info. Het examen gaat van start om 9h.
De meeste oefenparcours zijn reeds
afgerond.
-
KinderBBQ:
Mail helpende handen wordt verstuurd. Gezien de BBQ op
vrijdag is kan het zijn dat de helpers nog niet klaar zijn als de school
eindigt.
Om 8.30 wordt gestart met het kuisen van de groenten en het
opzetten van de tenten.
Koen wordt nog eens aangesproken om op tijd te beginnen
zodat iedereen tijdig kan eten.
-
Eetfestijn:
Het eetfestijn gaat
door op 11 oktober. Er zijn nog geen offertes binnen mbt de nieuwe slager.
-
Etentje/Fuif:
30 januari
-
Voordrachtavonden:
Voorjaar : "Een goede coach voor
je kind"
Najaar: allergieën
Eventueel nog een extra voordracht rond pesten
-
Schoolfeest:
Datum ligt nog niet vast. Wel wordt
aangegeven dat een schoolfeest op vrijdag namiddag voor ouders niet haalbaar is
omdat dan speciaal verlof genomen moet worden.
5. Werkgroepen
-
Verkeer
Mieke en Wendy gaan volgend jaar in de
werkgroep verkeer
-
Krant
Volgende vrijdag klaar.
6. Info van de School
Komt pas op het einde van het
schooljaar.
6. Vragen aan de School
Er is reactie van ouders gekomen op de
toiletten: geen brillen aanwezig, niet netjes…
De poetsvrouw zou in geval van een
beperkt aantal toiletten de toiletten meet kunnen poetsen (ipv 2/week----1/dag)
Schoolreizen voor kleuterjaren zijn
altijd hetzelfde/ De leerkrachten geven aan dat er op prospectie gegaan zal
worden en nieuwe mogelijkheden bekeken worden. De keuze wordt mee bepaald door
de prijs en de mogelijkheid het overzicht over de kinderen te bewaren. Voor de oudere kinderen zijn de schoolreizen
afwisselend educatief en ontspannend
7. Varia
Nieuw bestuur:
Aanvankelijk waren er geen nieuwe
kandidaturen. Het bestaande bestuur blijft op een interne wissel na.
Annelies komt erbij als hulpsecretaris
en Wendy Segers zal een all round positie vervullen. Annelies zal ook foto’s
nemen tijdens activiteiten
Secretaris -Maarten
Materiaalmeester -Ruth
Penning -Roeland
Ondervoorzitter -Filip
Voorzitter -Els
Nieuwe statuten worden getekend
Er wordt voorgesteld om de OC
vergaderingen te beperken tot een 5-tal en deze aan bepaalde thema’s op te
hangen. Tussenin zijn er dan de BC en de werkgroepvergaderingen. Dit voorstel
is er in de hoop om meer aanwezigen op de vergaderingen te hebben die geïnteresseerd
zijn in de specifieke thema’s. Dit wordt nog verder uitgewerkt.
De leerkrachten geven mee dat vanuit de
school eventueel ook een vast team zou samengesteld worden om deze
vergaderingen bij te wonen.
8. Bedanken
Marc,
Birgit en Ilse worden bedankt voor hun inzet de voorbije jaren.
Marc
heeft zich steeds ingezet voor de werkgroep verkeer en heeft het fietsexamen en
altijd als zijn zorgenkindje beschouwd. Desalniettemin zijn we volgend jaar al
aan de 10e editie toe waar we wel iets speciaal van willen maken.
Birgit
en Ilse zijn altijd zeer sterk achter de schermen actief geweest.
Verslaggever;
Ruth
Reacties