1. Goedkeuring van de dagorde en vorig verslag
Goedkeuring dagorde.
Iedereen heeft het verslag
ontvangen en het wordt unaniem goedgekeurd.
2. Kasverslag
3. Voorbije activiteiten
Receptie 1° communie 3 mei 9h:
Via inschrijving omdat geen
zicht op aantal aanwezigen. 290 volwassen en 90 kinderen. Dit ligt een stuk
hoger dan andere jaren. Na overleg werd besloten 2 bonnetjes te geven per
volwassene, met mogelijkheid tot aankoop van extra drank aan democratische prijzen.
Vlot verlopen, voldoende
helpers!
Conclusie: er werd niet
bijgekocht, de 2 bonnen werden wel steeds opgebruikt.
De reacties achteraf waren ietwat verdeeld. Velen vonden het
normaal bij dergelijke opkomst dat een bijdrage gevraagd werd enkel de vrije
bijdrage die achteraf ovv de vrije donatiebus werd gevraagd werd niet als
positief ervaren. Een mogelijke oorzaak dat geen drank bijgekocht werd is dat
de mensen niet tijdig geïnformeerd werden en velen op een dergelijke dag geen
extra geld op zak hebben.
Naar volgend jaar toe zal dit grondig herbekeken worden maar
een mogelijke optie zou zijn dat ouders/kinderen gratis naar de receptie
komen en dat extra mensen toegelaten
kunnen worden mits een vooraf bepaalde en betaalde bijdrage (cfr andere scholen
die een gelijkaardige formule hanteren).
Gezien de misviering zo vraag
plaatsvindt is het aanbieden van koffie ook een optie die overwogen zal worden
naar volgend jaar toe.
Financieel wordt het verschil
gecompenseerd door het beetje drank dat toch extra verkocht werd en de vrije
bijdrage.
4. Komende activiteiten
Verkiezing bestuur OC voor de komende 3
jaar:
De deadline voor
kandidatuurstelling voor het nieuwe bestuur van het oudercomité werd gesloten
eind april. Er kandideerde echter niemand nieuw. De samenstelling van het
huidig bestuur blijft bestaan al is er intern wel een wissel gebeurd (Maarten
wordt secretaris en Ruth wordt materiaalmeester).
Gezien we graag toch een aantal
nieuwe mensen zouden willen betrekken zouden we nog op zoek gaan naar een
hulpsecretaris (zoals in de statuten vermeld) die ook overal wat kan
bijspringen waar nodig. Annelies en Wendy zouden dit beiden wel zien zitten en
overwegen deze functie gedeeld op zich te nemen. Ze overleggen nog onderling en
berichten Els via mail.
Familiedag:
In de voorbije vergaderingen
werd het programma in elkaar gestoken, de werklijsten opgemaakt alsook de
uitnodigingen. De dag gaat van start voor het publiek om 11h en wordt
afgesloten om 18H.
Er zal een frituur aanwezig zijn
en ook zoetigheden en een bar zijn voorzien.
Er wordt tal van animatie
voorzien voor de kinderen (grime, kip van troje, buttons maken, vogelhuisjes en
insectenhotels maken,….. de ouders kunnen zich laten gaan tijdens een partijtje
sumo-worstelen.
Als afsluiter vindt een vrij
podium plaats waarvoor zich tot nu toe slecht 1 iemand kandidaat gesteld heeft.
Het OC stelt de vraag of dit wel voldoende toegelicht werd door de
leerkrachten? Vele leerlingen toonde interesse maar zijn dan gestopt met de
voorbereiding, hoe komt dit?
De directeur merkt op dat het
hele gebeuren nog niet echt gecommuniceerd werd naar de gezinnen toe en er niet
echt een idee is over de mogelijke opkomst. We moeten opletten dat we er
financieel niet aan toe steken.
Er wordt voorgesteld om aan de
uitnodiging een strookje te hangen waarop men kan aangeven of de mensen
zeker/misschien of niet komen, op die manier krijgen we al een idee van de
mogelijke opkomst.
De uitnodigingen worden asap
afgeprint en meegegeven in de boekentas van de kinderen. De briefjes voor
inschrijving worden verzameld door de leerkracht en terug bezorgd.
Het OC geeft wel mee dat het
jammer is dat er weinig leerkrachten zouden komen….maar dit komt volgens de
directeur omdat dit niet in het begin van het schooljaar op de kalender stond
en dit niet meer gevraagd kan worden om in te passen….De directeur vraagt zich
ook af of het voor een OC haalbaar is om een dergelijke festiviteit op touw te
zetten met tenslotte toch weinig mensen in vergelijking met een schoolfeest
waar volgens de directeur toch meer helpers zijn. Het OC geeft als antwoord
hierop dat dit initiatief gegroeid is vanuit de vraag van de ouders gezien er
weinig activiteiten op school georganiseerd worden, er is ook maar om de twee
jaar een schoolfeest en dit zou met een familiedag opgevangen kunnen worden.
Het bord om de familiedag aan te
kondigen zal ook nog uitgehangen worden aan de kleuterspeelplaats.
Laatste Schooldag:
De laatste schooldag activiteit
zouden we dit jaar laten vallen gezien dit op een dinsdag valt en dit een
moeilijke dag is om verlof te nemen.
5. Werkgroepen
Laatste Schooldag:
Het eetfestijn staat bij de
gemeentehallen gereserveerd voor het weekend van 10-11 oktober. Voor de
catering zouden we dit jaar opteren om een aantal traiteurs aan te schrijven en
aanbod en prijzen opnieuw te vergelijken. Er waren toch wel wat bemerking dit
jaar waardoor we voor een ander aanbod zouden gaan. De formule op zich blijft
dezelfde.
Verkeer
Er hebben zich al een 10-tal
personen ingeschreven om te helpen, er zijn er dus nog een 7 tal nodig maar
oud-leerlingen ed werden nog niet gecontacteerd dus vormt er zich niet direct
een probleem. De politie is reeds verwittigd. Er moeten wel nog diploma’s, een
verslag ed gemaakt worden.
Dit jaar is de 9e
editie dus volgend jaar een feest editie! We zouden voor volgend jaar toch echt
op zoek moeten gaan naar nieuwe mensen die zich voor deze werkgroep gedurende
een aantal jaar willen inzetten. In plaats van schema’s kunnen ook diamontages,
foto’s of filmpjes gebruikt worden…
Om hiervoor mensen te zoeken zal
het OC in het begin van volgend schooljaar opnieuw in de klassen rondgaan om
zich voor te stellen.
Krant
Half juni wordt de laatste
schoolkrant voorzien. Het interview moet hiervoor nog plaatsvinden de
karikatuur is al klaar. Samenkomst met de lrl van 1° en 2° lrj. Moet nog worden
gepland.
Het OC geeft mee dat in sommige
jaren heel veel kinderen wilden meewerken maar dat een 15 tal kinderen die
helpen wel veel is. Het is moeilijk een onderscheid te maken wie mag wel en wie
niet meedoen dus kan iedereen steeds meedoen.
Volgend jaar zouden we het
schoolkrantje zowel in papieren versie als online willen aanbieden.
Er wordt ook gemeld dat de
laatste pagina soms moeilijk te vullen is maar hier kunnen de leerkrachten
misschien voor input zorgen!
6. Info van de School
Er zijn 36 inschrijvingen voor
2013.
De speelplaats en de
kleutertoiletten zijn afgewerkt. Er wordt gemeld dat het feit dat de
kledij/knieën van de kleuters in het begin dat de kunstmatten gelegd waren soms
zwart waren te wijten is aan de kunstmatten maar dat dit zou moeten afnemen met
verloop van tijd.
Er wordt meegegeven dat het
speelgedrag van de kinderen rustiger geworden is.
7. Vragen aan de School
Er wordt gevraagd of er al een
agenda beschikbaar is voor volgend schooljaar en de volgende data werden
meegedeeld:
Studiedag: 14 oktober en 7
december
Verlofdagen:?
1e communnie: 17
april
vormsel: 30 april
schoolreis: 30 mei
schoolfeest: misschien vrijdag
27 mei waarop reactie kwam dat een schoolfeest op vrijdag moeilijk ligt voor
vele ouders. Hiervoor moet dan extra verlof genomen worden.
Een datum voor een
nieuwjaarsetentje en de fuif wordt nog vastgelegd
Reacties