Verslag OC 21/06/2012

Beter laat dan nooit...


 

1.Verwelkoming door de voorzitter

Caroline is verontschuldigd. Iedereen blijkt de uitnodiging ontvangen te hebben.

2. Goedkeuring van de dagorde

Er zijn geen opmerkingen op het vorig verslag. Het fietsexamen wordt toegevoegd aan de agendapunten.

3. Kasverslag


Kassaverslag naar leden van OC gestuurd.

Iedereen die reeds een T-shirt heeft ontvangen wordt er nogmaals aan herinnerd het geld cash mee te brengen of over te schrijven op rekening van het OC.

4. Werkgroepen

4.1 Feest

*KinderBBQ

-Vlees brood en groenten zijn besteld

-oud leerlingen komen helpen

-rondvraag bij leden van OC wie komt meehelpen? De huidige stand van zaken is 6 personen en 2 onder voorbehoud. Els stuurt nog een mail met de vraag voor extra hulp.

-Directeur Geert contacteert Tim met de vraag of we zijn tenten opnieuw kunnen gebruiken. Ook Wim wordt gecontacteerd mbt het gebruik van de koelwagen en de keukenrobot. Els brengt ook haar tent mee.

-start om 8.30 met het wassen en snijden van de groenten en het klaarzetten van de tenten

*Receptie laatste schooldag

-De verschillende dranken die aangeboden zullen worden: fruitsap, water, pintje, wijn (de voorraad van de lentewandeling wordt hier ook gebruikt). Gezien dit de eerste keer is dat de receptie doorgaat is het moeilijk in te schatten hoeveel drank aangekocht moet worden. Er worden ook nootjes en chips voorzien. De partytafels worden gebruikt en Cd’s worden voorzien.

-Er worden 12 flessen rosé wijn extra besteld.

-er wordt nagedacht over het gebruik van glazen of bekers en ook op welke manier de drank eventueel de avond voordien of s’morgens reeds gekoeld kan worden)

4.2 Verkeer

*Fietsexamen

-De af te leggen weg wijkt af van deze van de vorige jaren. Er wordt gekozen om het  ingeoefende parcours te behouden voor het examen zelf.

-Ouders werden gecontacteerd om te helpen op de knooppunten. 7 ouders hebben bevestigd + een aantal ouders van het OC. Wat resulteert in nog 3 personen die nodig zijn. Hier zouden 3 oud-leerlingen  ingeschakeld worden (Jan, Wouter,…)

-de diploma’s zouden uitgereikt worden door Freya die eind dit schooljaar de werkgroep verlaat.

-planning:            8 h afspraak aan school

                                 9 h start fietsexamen

                                10.30 h vertrek laatste leerling  

*Evaluatie Lentewandeling (3 juni)

-De lentewandeling is afgelast wegens het slechte weer. Er is toch 1 familie die de wandeling volledig uit gedaan heeft. Hetzelfde programma wordt behouden voor de volgende editie. Eventueel kan dit verplaatst worden naar een voorjaarswandeling (voorstel is maart ipv. Juni, daar deze laatste periode al vrij druk is op zich en bijgevolg daardoor minder deelnemers opdagen).

-Het aantal inschrijvingen voor de mountenbike bedroeg een 7-tal personen. De vraag wordt gesteld of we deze nieuwe activiteit ook volgend jaar weer op de agenda plaatsen?

4.3 Schoolkrant

De schoolkrant is binnengebracht.


5. Werking OC

5.1 Schilderen lokalen

Voor juli hebben zich 4 kandidaten opgegeven uitgezonderd de leden van het OC zelf. De vraag stelt zich of we met deze opkomst lokalen of toiletten kunnen aanpakken en dit binnen een redelijk termijn. Er wordt door Directeur geert aangegeven dat we misschien beter de muren van de overdekte speelplaats en de palen aanpakken gezien de beperkte opkomst. Er is via de actie 100% verf gratis. Directeur Geert contacteert de firma met de vraag wanneer we deze verf kunnen bestellen en vanaf wanneer deze ter beschikking kan gesteld worden. Els stuurt nog een mail naar de ouders.

5.2 Aankondigingborden

De borden zijn besteld en zouden klaar moeten zijn voor de receptie op de laatste schooldag.

5.3 reactie op infoboekje over de werking van OC

Er hebben zich een tweetal mensen opgegeven om deel uit te maken van het bestuur. In totaal hebben een 7-tal mensen zich aangemeld via het inschrijfstrookje.

6. Schoolraad

6.1 lestijdenpakketten

-Het lager telt 217 llen bijgevolg zullen er 12 klassen zijn dit schooljaar.

-Bij de kleuters zijn er 3 eerste kleuterklassen en 3 volwaardige tweede en derde kleuterklassen. Een vierde klas wordt hier extra aan toegevoegd en dit op di-woe-dond en vrijdag (kikkerklas met juf Evelyn). In de eerste kleuter zitten ongeveer 22kindjes/klas en de tweede en derde kleuterklas op maandag 25-26 kindjes/klas . de rest van de week zitten hier slechts 19 à 20 kinderen per klas.

6.2 info voor ouders en lln van de school

-De lln van de lagere school worden voor de vakantie ingelicht over de klas waar ze volgend jaar zullen zitten. Lln van tweede en vierde leerjaar worden gemixt.

-De kindjes van de derde kleuterklas worden vooraf geïnformeerd over de klas waar ze zullen terechtkomen. De infoavond voor de ouders is gepland op 31 augustus.

6.3 Schoolreglement

-Inschrijvingsstop bij 40 kinderen nu ook voor het lager een stop bij 50 lln/jaar.

-Voorrangsregels bij inschrijvingen zijn voor alle scholen gelijk nl: 1 broers en zussen; 2 kinderen van leerkrachten; 3 andere

6.4 verlof

Lokale verlofdagen: 12 nov en dag na de 1e communie

Schoolfeest: 31 mei en 1 juni

Ski: 7-16 januari

Volledig verslag schoolraad te vinden aan prikbord secretariaat/directie.

Vragen aan de school

-

7. Info van de school

-3 september opening van de nieuwe gebouwen voor de kinderen

-tevredenheidenquête: Er zijn 209 enquêteformulieren terug bezorgd. 4 ouders wensten dit anoniem te doen.

Er blijken geen grote tekortkomingen te zijn al wordt wel de vraag gesteld naar de netheid van de toiletten. Directeur Geert geeft aan dat de toiletten dagelijks gereinigd worden en dat er 6 nieuwe urinoirs voorzien worden.

Er wordt ook aangegeven dat de lat in het 5e en 6e leerjaar vrij hoog ligt en dat dit soms een vertekend zelfbeeld zou geven voor de kinderen. De kloof tussen voorgenoemde leerjaren en 4e leerjaar zou groot zijn. De oriëntatie naar het middelbaar toe zou wel OK zijn.

-in alle klassen zijn digitale borden aanwezig

8. Mededelingen

-Nieuw bestuur OC voor komende schooljaar:

                Materiaal: Maarten en Roeland

                Secretaris: Ruth

                Penning: Anja

                Ondervoorzitter: Philippe

                Voorzitter: Els

-eindverantwoordelijke feestcomité: Veerle

-Werkgroep verkeer: 1 nieuw lid

-schoolkrant: 1 nieuw lid

-feestcomité: 3 nieuwe leden.

De schoolkalender zal opnieuw gemaakt worden.

Het OC biedt Kristof en Hilde een afscheidsgeschenkje aan gezien dit hun laatste vergadering was van het OC en dank voor de vele jaren inzet voor OC en de school.

Verslaggever: Ruth Oltenfreiter

Reacties