20
maart 2019, 20u, in de leraarskamer
Aanwezig: Mieke, Sylvie, Annelies, Julie,
Petra, Samuel, Natasja, Renée, Kristof, Mariska, Laura, Roos, Roeland
Verontschuldigd: Karen, Katleen, Natasia, Els,
Jasmien, Ann
1.
Goedkeuring agenda
ok
2.
Goedkeuring vorig verslag
ok
3.
Financieel verslag
4.
Werkgroep feest
· Evaluatie grootouder- en ouderfeest
Goed. 2
dagen met tijd ertussen, vermoeiend voor kindjes. Voor ouders kan volgend jaar misschien
alles in 1 shift. Niet bij grootouders, het aantal is te groot. Kan dan later
in de voormiddag voor ouderfeest. De voormiddag is ok, er zijn nog kleintjes
die slapen in namiddag. Grootouders waren onder de indruk. Organisatie was meer
dan ok. Veel helpers voor beide data. Woensdag is gemakkelijker om te helpen.
Bij volgende organisatie misschien terug algemene weekmail na de leden OC
aangesproken te hebben. Het wereldbordje werd “speciaal” gevonden.
Woensdagmiddag voor opkuis waren meer helpende handen nodig. Er mag ook beroep
gedaan worden op leerkrachten. Taken moeten goed verdeeld worden, zodat het voor
iedereen duidelijk is.
· Fuif (23/3)
Momenteel
40 kaarten verkocht, hopelijk 60?! Gadgets zijn reeds gekocht. Etentje gaat
niet door, wordt verlegd naar het einde van het jaar, best nog vroeger
plannen/communiceren. Mensen kunnen ook ’s avonds kaarten verkrijgen. Namiddag
zaal aankleden, deur open om 21u.
· Eerste Communie (5/5)
Uur kan
later, voorlopig nog geen duidelijkheid, zal via weekmail gecommuniceerd worden.
Er zijn 13 communicantjes. Glazen kunnen terug gratis van Bollaert. Helpers
voor receptie (10u30 tot 12u30). Afh van weer, tent of niet. Te koud in de
refter, te veel zon overdekte speelplaats. Tent annuleren? Voor wie is de
receptie? Communicatie vanuit directie omtrent organisatie/uitnodigingen
receptie. Ouders en grootouders moeten niet betalen, de rest wel met
inschrijvingen. Uur zo vlug mogelijk communiceren. Week op voorhand aantal
aanwezigen weten is ok. Groentjes, chips is meer dan ok.
· Kinder-bbq (27/6)
Traiteur
Koen. Leesmoekes en alle vrijwilligers. Alle helpende handen, vrijwilligers en leden
OC op kosten school. Alternatief kinderdisco. Misschien voor de allerkleinste
iets apart. 6de jaars van vorig jaar komen helpen de dag zelf voor
bediening. Vorig jaar hebben 6de jaars van vorig jaar geholpen voor
de voorbereiding en niet zozeer bediening. Mogen ook komen eten nadien. Trekker: Mieke
5.
Werkgroep verkeer
· HelmOpFluoTop-actie
4
klassen gespaard met 100% kaarten vol. Nieuw fluovestje mascotte. Loting onder
die 4 klassen voor de mascotte. Juf Marleen, meester William, juf Mariska en
meester Andreas. Klevertjes wanneer worden die gekleefd? Meer gele hesjes in
het beeld, meer ingeburgerd! Foto’s doorgestuurd, trekking eind maart. Loting:
bij een gezamenlijke speeltijd 26/3?
· Fietsexamen 26/6
17 observators
(ouders/grootouders/ oud-leerlingen) worden voorzien. Het fietsexamen is enkel
voor het 6e lj en is niet verplicht. Voetgangersexamen wordt in
elkaar gebokst in 2020.
· Zone 30 actie
Niet
meer oversteken op Hundelgemsesteenweg. Wat met zone 30 aanwijzers? Kunnen die
verplaatst worden? Gedurende de periode van de actie de mobile verplaatsen naar
de school. Met krijt sjablonen aanbrengen. Poster kleuters en lagere met
stickers en dan plastificeren. Ouders moeten beloven zich aan 30 te houden.
Controle in de straat/buren parkeerregels en snelheid. Flyers kopiëren.
Kleurwedstrijd bij kleuters en eerste graad en derde (onderbouw).
6.
Werkgroep schoolkrantje
Geen punten, zaterdag moeten ze nog
samen komen. Vrijdag voor paasvakantie. Juf Anja wordt geïnterviewd.
7.
Voordrachten
· Zero waste roller coaster (2/4)
Inschrijvingen
lopen binnen. Subsidies door Natasia.
Zaal wordt door de school klaargezet. Scherm, micro en geluid wordt voorzien. 2
mensen van de bar van OC. Zelf limonade maken? Indien zelf, drank gratis,
eventueel pot zetten. Glazen van de school (kast)? Zelfbediening?
· Ideeën volgend jaar
Opruimcoach,
50 tinten groen (speelplaats) begin van het schooljaar eind oktober? Wie nog
ideeën heeft mag deze zeker doorsturen naar info@pjcouders.be!
8.
Schoolnieuws
· Klusjesdag 10/4
· Na de krokus 25 extra
instaplestijden, peuters en eerste kleuterklassen krijgen extra 21 lestijden en
4 lestijden juf mariska, meester William ICT op woensdag. Na de paasvakentie 28
en na hemelvaart 33 instaplestijden. 8 lestijden muzische nog in te vullen. Juf
Veronique wordt zorgjuf , juf Roos fulltime eind dit schooljaar, kikkerklas
polyvalente klas.
· Veel zaken vernieuwen naar 2020,
aanvraag uitbreiding pedagogische studiedag (om de 2 maand).
· Staking: communicatie uit
schoolbestuur, afwezigheidsbriefje mag duidelijker in de toekomst.
9.
Nieuws uit de schoolraad (Tim en Els)
Ipv 3 keer 2 keer samen komen, meld
je aan (capaciteit) volgend schooljaar.
Verder geen nieuwe informatie die nog
niet gedeeld werd via schoolnieuws.
10. Vragen aan de school
(ouders die algemene vragen hebben,
kunnen deze hier stellen of op voorhand doorgeven aan ons. Ideeën en suggesties
zijn ook steeds welkom)
· beeldmateriaal/blog /beelden uit de
klas; er wordt absoluut niet verwacht dat leerkrachten een uitgebreid verslag
maken, maar momenteel is er een groot verschil tussen sommige klassen. Er wordt
naar oplossingen gekeken voor volgend jaar.
· Er mag duidelijkere communicatie zijn
over activiteiten, ook naar nieuwe ouders, niet elke activiteit wordt ingevuld
(5 per jaar) op website FAQ.
· klasfoto op het eind van het jaar
· whatsapp groep meterschap
communicatie naar de klassen
· OC vraag verslag vergadering meer
communiceren/meegeven via mail aan ouders
Reacties